jojo

I fredags jobbade jag min sista dag på scandic, var faktiskt lite vemodigt. Kan iofs beror på att både torsdag och fredag syndes knappt idioterna till.
På lördag förmiddag tog jag spelarbussen till Stöde för att träna. Sen åkte jag tillbaka tillstan och packade om väskan och åkte tillbaka till Stöde. Där jag åkte hem och lämnade väska och åkte vidare till huberget. Där jag skulle servera på ett bröllop. Blev där i några timmar tills det blev dax för tårtan, då åkte jag hem, (hem till mamma alltså).
 Där bakade jag en tårtbotten, sen åkte jag hem till K och drack kaffe. Tanken var att jag skulle göra iordning tårtan när jag kom hem, men jag fick sån huvudvärk så jag åkte hem och la mig direkt.
På söndagen klev jag upp la ihop tårtan och garnerade den, sen gick jag ut i trädgården och plockade en bukett blommor. Då kom mamma hem... Glömde visst skriva att det var mamma som fyllde år, därav tårtan.
Men sen var jag tvungen att åka, jag skulle till Alby på match.
Det blev en bra comeback för min del, 2 mål :)
Efter match åkte jag hem och åt middag med mamma, bror och mormor.
Efter middagen gick jag ut och plockade svartvinbär, men mamma och mormor. efter ett tag gick mormor hem och vi gick in. Sen dök några vänner till mamma upp och det blev lite tårt ätning.
Sen satten jag igång att baka kakor....en av mammas kompisar fyller snart 40 år, och hade inte bakat något. Så jag bakade lite åt henne.
På måndag morgon blev jag väckt av att mobilen ringde. Det var K, han hade kommit på nya tankar. Hela sommare har vi pratat om att jag ska starta eget och samarbeta med honom. Men då hade han kommit på att han ville anställa mig. Jag blev alldeles ställd, nyvaken som jag var.
Jag klev iaf upp, gick ner till mormor och plockade lite krusbär, sen åkte jag till stan.
I stan åkte jag till K för att diskutera lite.
På måndag kväll bar det av till stöde igen, för jag skulle jobba på bilbingo. Sen tillbaka till stan.
Idag har jag mest bara flängt runt hela dagen, och nu ikväll har jag varit till stöde och tränat...

Jag har verkligen åkte som en jojo fram och tillbaka... Men imorgon ska jag INTE till Stöde :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0