kväll på akuten

kvällen blev inte riktigt som jag hade väntat mig.
Jag körde iväg till jobbet strax efter 3. På vägen dit, möter jag pappa som är ute och cyklar. Jag tutar och kör vidare.
Jag kommer till jobbet dukar upp och förbereder kvällen. Allt är som vanligt, vi äter och öppnar. Vi tar hand om dom första gästerna och några av oss förberedes en beställning som ska komma senare på kvällen.
Jag blir på sämre och sämre humör, ju längre kvällen går. S
å jag bestämmer mig för att gå ut ur restaurangen en stund innan det blir för mycket att göra. Jag tar min mobil och går ut till köket. Jag har då missade samtal från brosan och pappas fru. pappas fru har dessutom pratat inte ett medelande på mitt mobilsvar  -"Ring mig på en gång"
Så jag ringer henne, brosan och hem till pappa, men ingen av dom svarar eller har mobilen på.
Då började jag bli orolig. Så jag ringde mamma och frågade om brorsan sagt något till henne. men det hade han inte. Då ringer jag till min plast bror S... och han berättar att pappa har cyklat omkull och att dom är på akuten.
Nu blir jag ju riktigt orolig, eftersom det vara med än 3 timmar sen jag mötte pappa på cykeln.

Jag får iaf tag på en som kan jobba åt mig. Så jag hämtar honom, lämnar honom på jobbet och åker till akuten.
Påväg dit så ringe bror. Han vet inte riktigt vad som hänt, bara att pappa cyklat omkull och tappat minnet.
När jag kommer fram får jag köa innan jag får prata med någon.
Gissa om det har hunnit cirkulera många tankar i huvudet på den tiden.

När jag kommer in, så möts jag av en blodig och trasig pappa. Det var ingen rolig syn. Dom var påväg att ta honom till röntgen. Så vi följer med och L berättar vad som hänt.
Han har tydligen flugit över styret på en cykel han testat hemma på gatan. Sen visste han inte var han var.

Röntgen bilderna visade iaf ingeting. Så dom började tvätta av honom och skulle försöka sy ihop ansiktet på honom. Tror det blev 23 stygn...näsan, läppen, och pannan. Han hade även en fraktura på näsbenet och väldigt ont i ena handen. Troligen en hjärnskakning oxå.
Men tanke på att glasögonen gick sönder så får vi vara glada att inte ögonen skadades.
Minnet kom iaf tillbaka och han kom ihåg vad som hände. Men han fick stanna över natten för observation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0