Middagar, fotboll och trafikolycka

Som jag skrev i förra inlägget, så åkte jag och Pelle till mamma i lördags.
Pelle gjorde några tappra försöka att lära sig dreja. Glömde ta kort på resultatet. Men lovar att jag ska göra det vid tillfälle.
Eftersom det var strålande fint väder, så tog vi en promenad. Vi gick bla ner till ljungan. Var så fint där ner. Alldeles lugnt och glittrande vatten :) Så mysigt!
Efter en god middag, spenderade vi resten av kvällen i sofforna.

På söndagen spatserade vi som sagt runt på gården och gjorde mest ingenting. Vi tog en biltut upp till edebosjön också.
Sen var det dax för mig att åka iväg för att spela match. Det har jag ju oxå skrivit om i ett annat inlägg.

Efter matchen åkte Pelle till sina föräldrar i Matfors. Medans jag duschade och bytte om.
(vi hade varsin bil, för att min äntligen var klar på verkstaden i stöde)
Sen åkte jag efter. Helt plötsligt ser jag en bil som åker över på min sida vägen och ut i diket. Den fortsätter där , tills den fastnar i diket alldeles framför mig. Jag får tvärbromsa och springa ut. Men bilen framför mig har redan hunnit fram och en annan har larmat. Det var en äldre man i bilen. Det verkar som han fått en strok. För han hänger åt en sidan och rör bara ena armen. Men efter ett tag börjar han röra på sig, och verkar ha klara sig bra.
Efter som det hunnit bli så många på plats så åker jag vidare till Matfors.

I matfors får vi en jätte god middag. Och jag som vid det här laget var helt iskall, börjar få tillbaka värmen i kroppen.
Vi stannar i Matfors ett tag och sitter och pratar. Men sen är det en trött Lisa som åker tillbaka till stan.

Har med andra ord varit en händelserik helg!
  

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilken tur att det gick bra ändå (ingen krock, menar jag)! Men igen...?! Vad betyder det...?

2008-04-07 @ 14:10:39
URL: http://farmorlisbeth.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag fårstår inte riktigt vad du menar med igen, Lisbeth?!

2008-04-08 @ 08:17:21
Postat av: Lisbeth

då ni körde spelarbussen

2008-04-08 @ 15:46:14
URL: http://farmorlisbeth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0