penicillin

Idag var jag till vårdcentralen, för att kolla mitt sår. Det gör nämligen fortfarande väldigt ont.
Där fick jag träffa en sköterska först. Vi diskuterade lite fram och tillbaka. Hon sa att jag kanske måste äta penicillein mot infektionen. Men när jag sa att jag inte ville ha det, så sa hon att vi skulle avvakta. Men när vi diskuterat ett tag till så hämtade hon en läkare. Och jag slapp inte ifrån. Jag fick Penicillin. Och han avrådde mig från att träna. Jag som kommit igång ordentligt nu...den här veckan har jag hitills gjort 2 fotbollsträningar och 2 spinnigpass. och imorgon har jag träning och söndag match.  Jag har verkligen sett fram emot den här matchen och vill verkligen spela. har även rådfrågat krister (min chef) och han i sin tur har pratat med giffarnas läkare. Han sa att när svulnaden i lymfarna går ner och rodnaden runt såret går ner. Så kan jag träna 4-5 dagar trodde han.

I dec. skrubbade jag upp knät. Jag blev rekomenderad att gå till apoteket och köpa ett speciellt omslag. Jag förklarade vad det var jag ville ha, men hon såg frågande ut och sa att något sånt hade dom inte.Igår var jag på apoteket igen för att köpa någon antibakteriell salva. Men fick till svar att dom bara hade en och tyckte den var för liten för mitt sår. Men sen plockade hon fram omslaget jag var ute efter förra gången. Men det var för litet för det här såret. Nu var jag där igen för att hämta ut receptet, och  frågade om träning så fick jag jätte snäsigt svar. Tänkte nästa säga ursäkta att jag frågade. Jag och apoteket går inte ihop.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!Nu har jag kikat in din blogg,kul att du lägger in bilder:)va jobbigt med benet, hoppas det ger med sej snart!Kram!

2008-02-18 @ 09:05:26
URL: http://hannasmexx.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0