Straffar

Igår spelade vi alltså HOIF-cupen. En 7-manna cup i nordichallen.
Grupp spelet gick riktigt bra. Där vi slutade som segrare. Så vi fick möta Lucksta i kvartsfinalen.
Där fick vi en katastrofal inledning... redan efter några minuter gjorde lucksta 2 mål.
Men vi kämpade på och tog över matchen mer och mer. När domaren blåste av matchen stod det 2-2.
Eftersom detta var en kvartsfinal, så väntade nu straffar. Först 3 var och om det stod lika då. Så slår man 1 och 1 tills ett lag vinner.Båda lagen satt sina 3 första straffar. Och nu satt jag bara och hoppades på att jag skulle slippa lägga den kommande straffen. Men sån tur hade jag naturligtvis inte. Ingen ville lägga den, så då blev jag tillsagt att ta den. Och det gick ju inte bra. jag sköt rakt på målvakten, och dom satte sin. Och så var vi utslagna.
Men vi gjorde iaf 3 riktigt bra matcher. Så nu ser vi framåt!

image69


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0