från nedstämd till lycklig

Igår hade jag en såndär dag när man tycker synd om sig själv.
Började med att jag klev upp på tok för tidigt (07:30  fast jag var ledig).
I samma veva upptäcker jag att jag har blivit förkyld.
Fast jag var helt övertygad om att jag hade klarat mig.
Jag konkade ner all tvätt till tvättstugan och satte igång 2 maskiner.
När jag kom upp kom jag på att jag skulle byta säng kläder,
och att jag skulle städa köket.
Efter ett tag kom jag på att jag glömt att äta frukost.
Sen fortsatte städningen och tvättningen.
När jag höll på med tvätten tänket jag på att jag borde ha köpt lite nya byxor.
Men det går ju inte när man nyss köpt nya glasögon.
Vilket gjorde att jag tyckte ännu mer synd om sig själv.

När Pelle kom hem från jobbet var all tvätt klar och viken, köket var kliniskt rent,
badrummet glänste, golven var dammsugna och maten stod på bordet, och jag var väldigt trött.

Då säger Pelle: jag har något till dig älskling!
och jag får ett kuvert där det står: "bara till shopping" och i kuvertet låg 1000kr
Jag blev så glad så tårarna rann.

Jag är så lycklig att jag har träffat en sån underbar kille.
Jag älskar dig Pelle!



Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Anders log med hela ansiktet när han läste det :D

Härligt att du får uppleva det här!

Kram

2008-09-18 @ 21:53:38
URL: http://farmorlisbeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0