stolt bilförare igen

Idag åkte jag hem till mamma för att hämta min bil som jag ställt på igen (den har varit avställd sen aug)
Jag gick raka vägen in och hämtade bilnyckeln. På väg ut så sa jag till bror att jag skulle ut och se om bilen startade...och han svarade att det gör det säkert inte.
Så jag kan ju erkänna att jag var lite närvös när jag stoppade nyckeln i låset. Jag vred om nyckeln och bilen hostade lite och villen inte riktigt starta, men jag gasade lite och han ryckte upp sig, och jag kunde rulla ut ur garaget.
Vilken underbar känsla, som jag har saknat att ha bil...
Så jag tog min pärla ut på en åktur och testade bromsarna lite :D
På kvällen åkte jag och tränade, det är oxå riktigt underbart att vara tillbaka igen.
ÅÅÅÅ vad skönt det var att kunna ta bilen tillbaka till stan och slippa anpassa sig efter andra.
Så nu står min bil här ute igen, som vanligt parkerad lite ute på gräsmattan (eftersom parkeringen alltid är full)
Imorgon ska jag ring HSB och försöka få garageplats igen. Sen blir det nog en tripp till birsta (bara för att jag kan)
Men innan det blir det nog en promenad runt sidsjön med M...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback